Používáte rozšířené textové inzeráty Google Adwords?

Od léta jsou dostupné ve všech účtech Google Adwords rozšířené textové inzeráty pro reklamy ve vyhledávání i obsahové síti. Mnoho marketérů tato novinka zaskočila a mnozí o ní ještě ani neví. Jak jste na tom vy, používáte rozšířené textové inzeráty v Google Adwords?

Novinka přinesla výrazné rozšíření možností, co do svých textových inzerátů mohou inzerenti přidat, na druhou stranu mnohým z nich přinesla nové vrásky na čele vzhledem k nutnosti přemýšlet o inzerátech v nové rovině a nekompatibilitě s původními textovými inzeráty Seznamu.

Rozšířené textové inzeráty se skládají z dvou nadpisů, kdy každý může obsahovat až 30 znaků včetně mezer, a jednoho popisku, jenž může mít až 80 znaků. Standardní textové inzeráty obsahují jeden nadpis s 25 znaky a dva popisné řádky s 35 znaky. Viditelná URL dostála také změn, kdy je nově možné přidat dvě části tzv. path s maximálně 15 znaky a podporou diakritiky.

Rozšířené textové inzeráty Google Adwords

Rozšířené textové inzeráty Google Adwords

Zástupci Google ve svých prezentacích uvádí, že nové inzeráty kromě lepší informovanosti uživatelů přinesou zvýšení míry prokliku (CTR) i o 20 %. To nám ale ukáže až čas.

Negativní stránkou rozšířených textových inzerátů může být změna myšlení o podobě inzerátů, kdy zažité postupy PPC specialistů musí jít stranou a musí začít vymýšlení nových postupů pro vytváření reklam, které budou výkonnější než u konkurence. Druhým negativním faktorem je prodloužení práce při vytváření reklama pro Google a Seznam. Seznam totiž vydal vyjádření, ve kterém si je vědom, že je nutné se přizpůsobit novému trendu, který nastolil jeho největší konkurent, avšak jedná se o tak velký zásah do systému Sklik, že rozšířených textových inzerátů v Seznamu se dočkáme až v příštím roce. Pokud tedy začínáte s kampaní v obou systémech, budete muset vytvářet verzi pro Google a kratší verzi pro Seznam.

Původní textové inzeráty v Google Adwords bude možné vytvářet dle posledních informací do ledna 2017. Stávající krátké inzeráty se po této době pravděpodobně automaticky převedou do rozšířených formátů.

 

Google+TwitterLinkedInFacebookShare