Použití RFID čipů v mobilním marketingu

Co je to RFID čip? K čemu se používá a jak se dá využít v marketingu?

Kdy jste naposledy stáli v nekonečné řadě u pokladny v marketu a pomysleli jste na to, co vytváří nekonečné fronty? Odpověď je jasná, zastaralá technologie.

RFID čip

Zdroj obrázku: http://www.technologyblogged.com

Co takhle jen projít pokladnou, zaplatit bezdotykovou kartou a jít domů. Veškeré sčítání cen zboží za Vás ve zlomku vteřiny provede čtečka RFID čipů. Zboží nemusíte dokonce ani vykládat z košíku. Pro Čechy to zní jako sci-fi, ale v USA je to realita, kterou zavadí Walmart v síti svých obchodů. Tento průkopník v logistice vymyslel kromě čárových kódů také RFID čipy.

RFID čip (Radio Frequency Identification) umožňuje identifikaci na rádiové frekvenci. Nebudeme se zbytečně pouštět do technických detailů. Důležité je vědět, že může fungovat i na větší vzdálenosti a může mít podobu od nálepky (znáte z alkoholu a dražších výrobků) až po klíčenku, nebo kartu.

Použití v marketingu je téměř neomezené, proto uvedu jen nejlepší příklady aplikace této technologie. Společnost Coca-Cola použila RFID náramky na své akci pro teenagery nazvané Coca-Cola Village. Všude po areálu měla nejrůznější atrakce s RFID čtečkami. Návštěvníci dostali při vstupu náramky, přes které se přihlásili na svůj facebook účet. Následně každé navštívené atrakci dávali like na facebooku pomocí svého náramku, který stačilo přiblížit ke čtečce. Tímto Coca-Cola celou akci skvěle zviditelnila mezi přátele zúčastněných.

Dalším ukázkovým příkladem je použití RFID čipů v botách značky WESC. Tyto boty reagují na našlápnutí na speciální podložku na podlaze, která obsahuje RFID čtečku. Pokud se vlastník těchto bot zaregistruje na stránkách služby a propojí ji s Facebookem, nebo twittrem budou na jeho profily odesílány aktualizace o jeho poloze. Zároveň se na podložce může zpětně zobrazit nějaký vzkaz ze strany WESC. Více informací najdete na výstižném videu:


Tuto technologii ve spojení s facebookem použil také Ushuaia Beach Hotel na slunečné Ibize. Náramky hostům umožňovali nahlásit místo na facebooku a udělat fotky na pláži s označením pomocí speciálních panelů s obrazovkou a kamerou. Více opět na videu:


Velmi chytrý způsob propagace pomocí RFID čipů si vybrala společnost Vodacom, která svým VIP hostům na pořádané události rozdala náramky s RFID čipy. Celebrity byly následně u panelů s obrazovkou vyfoceny a sdílely fotografii i s místem na svém facebook profilu svým fanouškům a přátelům. Video najdete zde:


Cena těchto čipů se pohybuje mezi 5 – 25 Kč.  Čtečky stojí od 3 000 – 40 000 Kč v závislosti na maximální funkční vzdálenosti od čipu.

Google+TwitterLinkedInFacebookShare