Hloupý web pro chytrý telefon

Neoptimalizovaný a optimalizovaný web

Zástupci Googlu v nedávném webináři o mobilním marketingu prezentovali překvapivou informaci a to že: „…jenom 2 % českých firem má web přizpůsobený mobilním zařízení“. Těžko říci, jak moc je to přesná i věrohodná informace. Nicméně dá se souhlasit s tím, že většina firemních webů v ČR, je bez lupy, párátka či složitého roztahování obrazu nečitelná či dokonce nepoužitelná.

Co za tím může být, ptám se. Omezené finance? Neuvědomění si problému nebo nechuť jej řešit? Nebo snad pocit nevyužitelnosti při plnění business cílů?

Rozdíl mezi neoptimalizovaným a optimalizovaným webem je vidět na první pohled i dotek:

 

Neoptimalizovaný a optimalizovaný web

Neoptimalizovaný a optimalizovaný web

Pokud tomu tak je, podívejte se na následující fakta, která by vás, jste-li marketér, měla přesvědčit alespoň zauvažovat nad optimalizací webu pro mobilní telefony či využití zjednodušené mobilní microsite. Samozřejmě platí, že všechno není pro každého. První krok bych proto směřoval do Google Analytics a ověřil si návštěvnost webu z mobilních telefonů. Z mé zkušenosti se pohybuje obvykle v jednotkách %, v meziročním nárůstu jde však většinou o desítky %.

Výzkum Googlu o mobilních uživatelích uvádí, že:

  • 1,5 milionu Čechů využívá internet v mobilu
  • Do konce roku 2013 dosáhne penetrace chytrých telefonů 42 %
  • 74 % českých uživatelů využívá mobil k vyhledávání informací
  • 65 % uživatelů po kontaktu s offline reklamou využije právě chytrý telefon k vyhledávání dodatečných informací
  • 84 % uživatelů si všimne mobilní reklamy
  • 77 % uživatelů někdy vyhledávalo v telefonu informace o produktu nebo službě

Český Netmonitor uvádí v M&Mu z 4/11/2013 v ČR dokonce 1,8 milionu reálných mobilních uživatelů.

Na základě těchto informací by se snad už dalo milí marketéři souhlasit s tím, že nemít v dnešní době web optimalizovaný pro mobilní telefony je špatná volba. Dle mého, existuje i horší varianta. Nemít mobilní web a propagovat ho mobilní reklamou. Co myslíte?

 

Zdroje dat Google: Výzkum chování uživatelů mobilních zařízení a webinář „5 mýtů“ mobilního marketingu .

Google+TwitterLinkedInFacebookShare