Jak zlepšit výsledky s Google Analytics?

Používáte nástroj Google Analytics? Předpokládám, že ano. Myslíte si, že jej využíváte naplno? Přečtete si jednolivé techniky a dejte vědět, zda je ovládáte.

Sledování všech vašich konverzí

To se může zdát jako samozřejmost, ale divili byste se, kolik firem nemá nastaveno cíle ve svém účtě, natož nastavený elektronický obchod. Cíle jsou nezbytné pro měření obchodních cílů, proto se jedná o nejdůležitější nastavení ve službě Google Analytics.

Daniel Waisberg říka: že Google Analytics bez cílů je jako tělo bez duše. Nedá se než souhlasit.

Standardní cíle, které jde měřit ve službě GA, lze rozdělit do 4 katagorií:

  • Cíl (navštívení konkrétní URL adresy na webu)
  • Doba trvání (strávená doba na webu)
  • Počet stránek (zobrazení určitého počtu stránek)
  • Událost (například stáhnutí dokumentu)

Označení všech marketingových kampaní

Ať už používáte PPC, Display, Emaling nebo jinou reklamu, nezapomeňte ji správně označit, aby bylo možné konkrétní typ reklamy vyhodnotit.

Pro označení URL adres se používá 5 parametrů:

  • Název kampaně
  • Zdroj kampaně
  • Médium kampaně
  • Obsah kampaně
  • Dotaz kampaně

Pokud potřebujete pomoc s označením, využijte nástroj URL Builder.

To je ale pouze začátek! Nyní jste schopni z dat zjistit, kolik vám jednolivé kampaně přinesly peněz a porovnat je mezi sebou. Nicméně to vám nestačí, pro zjištění zda se kampaň z ekonomického hlediska vyplatí nebo nevyplatí. Proto je potřeba nahrát údaje o nákladech do Google Analytics. Více informací, jak na to, najdete zde.

Data v kontextu

Jednou z nejčastějších příčin neúspěšných analýz je, že analytici nemají všechny potřebné údaje. Představme si produkt, který se celoročně prodává ve stejné výši, konkurence se nemění a na reklamu vynakládá stejné peníze. Prostě produkt, který ovlivňuje jen vy sami. Analytik na základě zjištěných dat za minulý měsíc upravuje strategii pro následují měsíc s cílem maximalizace zisku. Na konci měsíce data vyhodnotí a zjistí, že celkový zisk klesl o 15 % oproti původnímu měsíci. Na základě výsledků analytik příjde o práci.

Z jakého důvodu k tomu mohlo dojít? Pokud to nebyl analytik amatér a měl správně nastavené cíle, označené placené reklamy a správně vyhodnotil získaná data, jak k tomu mohlo dojít? Marketingové oddělení mu zapomnělo sdělit, že minulý měsíc byla spuštěna obrovská offline kampaň na podporu prodeje. Co tím chci říci?

Nezapomínejte používat anotaci pod grafem a označte si tak veškeré události, které by mohly mít vliv na výsledky vaší kampaně (TV, Radio, Tisk a další)!

Investování času do přizpůsobení vlastních přehledů a upozornění

Pravidelné vyhodnocování vyžaduje čas, proto používejte vlastní přehledy, které vám ušetří čas při sledování výkonu webu. Nastavte si i upozornění, abyste co nejdříve zjistili, že se na webu děje něco neobvyklého.

Experimentování s obsahem

Poznejte, co vaši zákazníci preferují. Vyzkoušejte A/B testování a otestujte různé verze stránek. A začněte třeba tam, kde je vysoké procento opuštění stránek.

Více informací na econsultancy.com.

Plánuji napsat o jednotlivých uvedených technikách samostatné články, pokud máte zájem, dejte v komentáři vědět, o jaké technice byste si rádi přečetli co nejdříve.

 

Google+TwitterLinkedInFacebookShare