Nesoulad mezi návštěvností a počtem kliků

Proč počet kliků z placené reklamy není stejný jako počet návštěv ve službě GA?

Určitě se vám už stalo, že jste kontrolovali počet doručených kliků z placené reklamy (PPC, RTB, DISPLAY) a počet návštěv ve službě Google Analytics a zjistili, že jsou diametrálně odlišné. Dnes se podíváme na důvody, proč k tomu dochází. 

Kliky a návštěvy jsou jiné metriky

Ke kliknutí a návštěvě nedochází ve stejný čas! Užvatel kliknete na reklamu a ihned se vrátí na stránku tlačítkem zpět. Kliknutí se započítá, ale návštěvu služba Google Analytics nemusí stihnout zaznamenat.

Měřící kód není nastaven na vstupní stránce

I to se stává, výsledkem je, že kliknutí se zaznamenávají a návštěvy nejsou žádné. Stejný problém způsobí i nedostupnost serveru.

Neoznačené placené reklamy měřícími parametry

Kliknutí i návštěvy se zaznamenají, ale ve šlužbě Google Analytics pod jinými zdroji.

Použití přesměrování

Z placené reklamy vedete návštěvníka na stránku A (www.promarketery.cz/o-nas?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=rozdilmeziklikyanavstevnosti) a návštěvník skončí na stránce B (www.promarketery.cz/o-nas/).

Pokud tomu tak je, tak reklama se započítá u vyhledávačů jako organic, v ostatních případech jako refferal.

1 kliknutí více návštěv, více kliknutí jedna návštěva

Obě varianty jsou možné, častější je však ta druhá. Uživatel si prohlíží zprávy na serveru novinky.cz a zaujme ho vaše reklama na kterou klikne, prohlíží si váš obsah a v tu chvíli mu zazvoní telefon. Zavře prohlížeč a vyřídí telefon. Po 10 minutách přijde zpět a vrátí se na svůj oblíbený zpravodaj o objeví se mu opět vaše reklama na kterou klikne, aby si mohl doprohlídnout zbytek obsahu. Výsledkem budou 2 kliky a 1 návštěva. Důvodem je, že uživatel se vrátil přes stejně značenou reklamu do 30 minut, tedy daná návštěvnost ve službě GA ještě neskončila.

Nastavení prohlížeče nebo speciální pluginy

Uživatel neumožní službě Google Analytics zaznamenávat jeho pohyb na stránce. Kliknutí se započítá, návštěvnost ne.

Nastavení služby Google Analytics

V případě, že ve sledovaném profilu máte nastaveno vyloučení provozu z určitých IP adres, například IP adresa ve firmě a některý ze zaměstnanců na reklamu klikne, započítá se jen kliknutí.

Jakých největších rozdílů jste v porovnání kliků a návštěv dosáhli? Podělte se v komentáři.

Více informací najdete na stránce: http://online-metrics.com/adwords-clicks-vs-analytics-visits/

Google+TwitterLinkedInFacebookShare