Jak měří Google Analytics konverze?

Určitě to znáte, nastavíte cíle ve službě Google Analytics a následně sledujete počet doručených konverzí jednotlivých příchozích návštěv (přímá, placená, organická, odkazová). Pak se podíváte na další přehledy jako například přehled nejčastější konverzní trasy nebo přehled s počtem zobrazení děkovné stránky (platí pouze u cíle s typem konkrétní URL adresy, například www.promarketery/dekujeme/)

Následně porovnáte jednotlivé údaje a ne a ne dostat stejný počet konverzí! Proč k tomu dochází?

Z tohoto důvodu se dnes podíváme, jak služba Google Analytics počítá přímé a asistované konverze.

Pro oba typy konverzí platí, že během jedné návštěvy se mohou započítat pouze jednou. Tedy opakované splnění cílů nemá vliv na počet konverzí, vždy se započítá jen jedna, ale pouze na počet zobrazení konkrétní stránky.

Níže je zobrazena ukázka přehledu nejčastější konverzní trasy:

Ukázka přehledu nejčastější konverzní trasy

Ukázka přehledu: nejčastější konverzní trasy

Do přímých konverzí se započítává poslední kanál. V případě, že poslední kanál je přímá návštěvnost, tak se konverze započítá předcházejícímu kanálu, je-li však k dispozici. V naší ukázce se jedná o sociální síť, která dosáhla tří přímých konverzí.

A jak to je s asistovanou konverzí? Jak se počítá?

  1. Asistovaná konverze se v jedné trase pro každý kanál může započítat pouze jednou. To znamená, že ikdyž se v jedné trase objeví stejný kanál 10x, tak asistovaná konverze se započítá jen jednou.
  2. V případě, že poslední kanál je přímá návštěvnost, tak se asistovaná konverze započítá předcházejícímu kanálu, je-li však k dispozici. V našem případě (obrázek výše) sociální síť dosáhla 3 přímých a 3 asistovaných konverzí. Nepřijde vám to zvláští? Mně ano, ale je potřeba s tím počítat.
  3. Poslední stěžejní případ nastane, když se poslední kanál opakuje. To lze vidět v případě, když uživatel navštíví stránku přes sociální síť, neudělá konverzi a následující den přijde opět znovu přes sociální síť, tentokrát však konverzi udělá. Ve výsledku se započítá 1 přímá a 1 nepřímá konverze.

Doufám, že nyní vám už problematika, jak Google Analytics měří konverze, je jasná. V případě, že ne, dejte vědět v komentáři.

Google+TwitterLinkedInFacebookShare